Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Tutvuge meie andmekaitsetingimustega.

Andmekaitsetingimused
loading...
Menüü

Vali objekti(de) asukoht

  Maakond Linn Piirkond Valitud piirkonnad
 
  • Harju maakond
  • Hiiu maakond
  • Ida-Viru maakond
  • Järva maakond
  • Jõgeva maakond
  • Lääne maakond
  • Lääne-Viru maakond
  • Pärnu maakond
  • Põlva maakond
  • Rapla maakond
  • Saare maakond
  • Tartu maakond
  • Valga maakond
  • Viljandi maakond
  • Võru maakond
  • Tallinn
  • Viljandi linn
  • Pärnu linn
  • Tartu linn
  • Jõhvi vald
  • Vormsi vald
  • Sillamäe linn
  • Haapsalu linn
  • Tapa vald
  • Rakvere linn
  • Paide linn
  • Saue vald
  • Viru-Nigula vald
  • Harku vald
  • Kohtla-Järve linn
  • Kuusalu vald
  • Kadrina vald
  • Tori vald
  • Narva linn
  • Võru linn
  • Türi vald
  • Rae vald
  • Vinni vald
  • Otepää vald
  • Tartu vald
  • Saarde vald
  • Jõelähtme vald
  • Raasiku vald
  • Saku vald
  • Viimsi vald
  • Toila vald
  • Haljala vald
  • Kanepi vald
  • Rapla vald
  • Anija vald
  • Lüganuse vald
  • Jõgeva vald
  • Rakvere vald
  • Põlva vald
  • Häädemeeste vald
  • Kohila vald
  • Kambja vald
  • Luunja vald
  • Võru vald
  • Keila linn
  • Loksa linn
  • Maardu linn
  • Narva-Jõesuu linn
  • Kiili vald
  • Väike-Maarja vald
  • Märjamaa vald
  • Peipsiääre vald
  • Põltsamaa vald
  • Kehtna vald
  • Kose vald
  • Viljandi vald
  • Saaremaa vald
  • Järva vald
  • Lääne-Harju vald
  • Hiiumaa vald
  • Alutaguse vald
  • Mustvee vald
  • Lääne-Nigula vald
  • Lääneranna vald
  • Põhja-Pärnumaa vald
  • Elva vald
  • Kastre vald
  • Valga vald
  • Mulgi vald
  • Põhja-Sakala vald
  • Setomaa vald
  • Aaspere küla
  • Ahja alevik
  • Ahtme linnaosa
  • Alajõe küla
  • Alliku küla
  • Alu alevik
  • Annelinn
  • Are alevik
  • Aruküla alevik
  • Aseri alevik
  • Avinurme alevik
  • Eametsa küla
  • Haabersti linnaosa
  • Haabneeme alevik
  • Haava küla
  • Haljala alevik
  • Harkujärve küla
  • Ihaste
  • Ikla küla
  • Ilmandu küla
  • Jaamamõisa
  • Jägala küla
  • Jämejala küla
  • Järva-Jaani alev
  • Järve küla
  • Järve linnaosa
  • Jõgeva alevik
  • Jõgisoo küla
  • Jüri alevik
  • Kaasiku küla
  • Kadrina alevik
  • Kadriorg
  • Karlova
  • Kärsa küla
  • Karula küla
  • Katase küla
  • Kauda küla
  • Kelvingi küla
  • Kesklinn (Pärnu)
  • Kesklinn (Tallinn)
  • Kesklinn (Tartu)
  • Kesklinn (Viljandi)
  • Kibuna küla
  • Kiili alevik
  • Kiisa alevik
  • Kilksama küla
  • Koeru alevik
  • Kõnnu küla
  • Kõrveküla alevik
  • Kose alevik
  • Kostivere alevik
  • Kristiine linnaosa
  • Laagri alevik
  • Lagedi alevik
  • Laitse küla
  • Lasnamäe linnaosa
  • Lehtse alevik
  • Lemmetsa küla
  • Lohusuu alevik
  • Loo alevik
  • Lõpe küla
  • Maardu küla
  • Mahu küla
  • Mai
  • Mäksa küla
  • Malda küla
  • Mäo küla
  • Matapera küla
  • Meremõisa küla
  • Moldova küla
  • Moori küla
  • Muraste küla
  • Mustamäe linnaosa
  • Muuga küla
  • Näpi alevik
  • Nõmme linnaosa
  • Nõuni küla
  • Nurmsi küla
  • Õisu alevik
  • Oru linnaosa
  • Õssu küla
  • Päide küla
  • Paikuse alevik
  • Pajusti alevik
  • Papsaare küla
  • Päri küla
  • Pauliku küla
  • Pedajamäe küla
  • Peetri alevik
  • Peetrimõisa küla
  • Piira küla
  • Pirita linnaosa
  • Põhja-Tallinna linnaosa
  • Pringi küla
  • Puhja alevik
  • Puiatu küla
  • Purtse küla
  • Pusku küla
  • Püünsi küla
  • Raadi-Kruusamäe
  • Rääma
  • Raeküla
  • Randvere küla
  • Ränilinn
  • Rannamõisa küla
  • Rannapungerja küla
  • Rannarajoon
  • Rebala küla
  • Rohuneeme küla
  • Roobuka küla
  • Rõõmu küla
  • Roosna-Alliku alevik
  • Ropka
  • Ropka tööstusrajoon
  • Rummu küla
  • Särevere alevik
  • Sauga alevik
  • Savikoti küla
  • Silla küla
  • Sipa küla
  • Soinaste küla
  • Soodevahe küla
  • Sultsi küla
  • Supilinn
  • Suure-Rakke küla
  • Tabasalu alevik
  • Tabivere alevik
  • Tähtvere
  • Tammelinn
  • Tammiste
  • Tammiste küla
  • Tänassilma küla
  • Tarbja küla
  • Tiskre küla
  • Tohvri küla
  • Toila alevik
  • Tõrma küla
  • Tõrvajõe küla
  • Tõrvandi alevik
  • Treimani küla
  • Tuhalaane küla
  • Türi-Alliku küla
  • Türisalu küla
  • Uhtna alevik
  • Ülejõe
  • Ülejõe
  • Ülenurme alevik
  • Ussimäe küla
  • Uuemõisa alevik
  • Vääna-Jõesuu küla
  • Vaidasoo küla
  • Väike-Maarja alevik
  • Vainupea küla
  • Vaksali
  • Valma küla
  • Vana-Kariste küla
  • Vana-Võidu küla
  • Vanalinn
  • Vanamõisa küla
  • Vardja küla
  • Vaskjala küla
  • Veeriku
  • Veibri küla
  • Vergi küla
  • Vetiku küla
  • Viimsi alevik
  • Viiratsi alevik
  • Viti küla
  • Võiste alevik
  Võimalik valida mitu piirkonda! Taasta asukohad Valmis
Täpsem kinnisvaraotsing
Riina Rannamägi

Kinnisvaramaakler selgitab: Kuidas mõjutab uus maamaksupoliitika kinnisvaraomanikke?

Selle aasta 1. jaanuaril astus Eesti sammu uue maailmapoliitika suunas, muutes oluliselt maamaksustamise tasusid. Muudatused mõjutavad kinnisvaraomanikke üle kogu riigi, tuues kaasa nii positiivseid aspekte kui ka esitades väljakutseid.

 

Maamaksupoliitika muudatused on ühiskonnas esile kutsunud erinevaid reaktsioone. Mõned kiidavad heaks õiglasema jaotuse kohalike omavalitsuste vahel ning näevad selles võimalust paremaks piirkondlikuks arenguks. Samas on neid, kellele uus süsteem tähendab suuremat koormust, eriti piirkondades, kus kinnisvarahinnad on kõrged.

 

  • Mis on maamaks ja kuidas see on seotud maa väärtusega? 

Maamaks on riiklik maks, mis laekub täielikult kohaliku omavalitsuse eelarvesse. Võib öelda, et tegemist on sisuliselt kinnisvaramaksuga, kuid see ei hõlma ehitisi ega metsa.  

Maamaks arvutatakse protsendina maa maksustamishinnast ehk maa ligikaudsest turuväärtusest. Maamaks peaks muutuma koos maa hinna muutusega kinnisvaraturul: kui maa väärtus turul kasvab, siis kasvab ka maamaks, kui maa väärtus turul langeb, siis langeb ka maamaks.

Maamaksust laekuva tuluga saab kohalik omavalitsus toetada piirkonna arengut ja parandada elukeskkonna kvaliteeti, näiteks hoides korras teid ja toimimas kohalikke taristuteenuseid (koolid, lasteaiad), tõstes sellega elukeskkonna atraktiivsust, mis sisuliselt tõstab jälle omakorda maa väärtust.

Selleks, et maamaksul püsiks seos maa väärtusega, on vaja regulaarselt maad ümber hinnata. Varasemalt on maa korralised hindamised toimunud 1993., 1996. ja 2001. aastal. Ka 2023. aastal toimus maa maksustamine veel 2001. aasta maa maksustamishinna alusel. Seepärast on maamaksu summad suhteliselt väikesed ja paljud maaomanikud ei pane maamaksu kulu tähelegi või neil polegi seda, sest kodualune maa on väike ja seetõttu maamaksuvaba. Samal ajal kasvavad nõudmised elukeskkonna kvaliteedile, kuid omavalitsuste investeerimisvõimekus ei suuda nende nõudmistega sammu pidada.

 

  • Miks muutusid maamaksu tasud? 

Maamaksupoliitika muudatused tulenevad soovist ühtlustada ja kaasajastada Eesti maksusüsteemi. Eesmärk on tagada õiglasem ja tõhusam viis, kuidas omavalitsused saavad maamaksu kaudu rahastatud ning samal ajal toetada kinnisvaraturu arengut.

 

  • Kuidas mõjutavad muudatused koduomanikke?

Maamaksu tasu mõjutavad mitmed tegurid, sealhulgas kinnistu asukoht ja suurus, kasutusotstarve ja maakasutuse eesmärk. Kõige olulisemaks uuenduseks võib pidada üleminekut turuväärtusel põhinevale maamaksule, mis arvestab kinnistute tegelikku väärtust. See toob kaasa muutusi maamaksu tasumises, kuna osade kinnisavaraomanike jaoks hind tõuseb, teiste jaoks jällegi langeb.

 

  • Kuidas kohaneda uue maamaksusüsteemiga?

Uue maamaksusüsteemiga kohanemine võib nõuda kinnisvaraomanikelt täiendavat informatsiooni ja hoolikat planeerimist. Et saada üksikasjalikku teavet ja selgitusi, kuidas muudatused mõjutavad konkreetset kinnistut, on soovitatav pöörduda kohaliku omavalitsuse poole.

 

Kinnisvaraomanikel on võimalus uurida, kuidas nende kinnistu turuväärtus on määratud ja millised tegurid võivad mõjutada maamaksu suurust. Lisaks võivad nad kaaluda võimalusi maksusoodustuse kasutamiseks, kui need on kohaldatavad.

 

Uus maamaksupoliitika soodustab keskkonnasõbralikke ja jätkusuutlikke praktikaid. Maksusoodustused antakse näiteks roheenergia tootmisele või energiatõhusatele arendustele.

 

Tegemist on olulise sammuga Eesti maksusüsteemi täiustamisel ja kohalike omavalitsuste rahastamise tasakaalustamisel. Kuigi muudatused võivad esialgu tekitada kinnisvaraomanikele väljakutseid, annavad need võimaluse paremaks piirkondlikuks arenguks, keskkonnasõbralike tavade edendamiseks ning kinnisvaraturu stabiilsuseks.

 

Järgnevatel kuudel ja aastatel on oluline jälgida muudatuste mõju, et hinnata nende pikaajalist kasvu ja vajadusel teha täiendavaid kohandusi.

 

Galerii

Kommentaarid

Riina Rannamägi

Riina Rannamägi

Vahetu suhtlus ja pühendumine - parim tulemus!

Maakler

Mobiil +372 515 5454
Telefon +372 614 4600
Keeled
riina.rannamagi@arcovara.ee
Vaata maakleri objekte (20)

Liitu uudiskirjaga

Sildipilv

Arhiiv

 

Tallinn Arco Vara City esindus

Tallinn, Vesivärava 50, 10152+372 651 3399 city@arcovara.ee Vaata esinduse lehte

Tallinn Arco Vara Pluss esindus

Tallinn, F.R.Faehlmanni tn 8, 10125+372 504 3031 pluss@arcovara.ee Vaata esinduse lehte

Pärnu Arco Vara esindus

Pärnu, Rüütli 40a, 80010+372 447 1430 parnu@arcovara.ee Vaata esinduse lehte

Narva Arco Vara esindus

Narva, P. Kerese 2, Narva, 20304+372 35 77 227 narva@arcovara.ee Vaata esinduse lehte

Põltsamaa Arco Vara esindus

Küsi, mis Su kinnisvara väärt on?